XWERRADA DE GERARD SERRAT SOBRE LA CASERNA DE CONANGLELL
23 de juliol de 2019

L鈥檈studiant Gerard Serrat i Panadero, davant de m茅s de cent persones, ha explicat el seu treball de recerca. Entre els assistents hi havia molta gent nascuda o vinculada amb l鈥檃ntiga caserna militar. El professor de l鈥橧nstitut del Voltregan猫s, Xavier Coromina, ha presentat la xerrada de l鈥檃lumne. La caserna de Conanglell va estar ocupada per militars durant prop d鈥檜n segle. Diferents cossos de l鈥檈x猫rcit: artilleria, remunta, enginyers i sapadors i l鈥檈ugassada s贸n alguns dels destacaments destinats a la caserna. Serrat tamb茅 parl脿 de diferents personatges hist貌rics que van passar per Conanglell: Apel路les Mestres, Francesc Maci脿, Savalls, Collell o Galceran i Verdaguer. L鈥橝ssociaci贸 d鈥橢studis Torellonencs (ADET) i el Museu de la Torneria gestionen l鈥檈lecci贸 del treball monogr脿fic que es publica al programa de la Festa Major i organitzen la xerrada corresponent. Aquest any no hi ha intervingut l鈥橝rxiu Municipal, lloc on es feien les primeres xerrades, at猫s que l鈥檈spai per a confer猫ncies s鈥檋a destinat a ampliar els metres lineals dels dip貌sits del fons municipal. Destaquem la gran quantitat de fotos in猫dites que s鈥檋an publicat enguany. Per una banda hi ha la recerca de Gerard Serrat als arxius de Madrid i Seg貌via i l鈥檃portaci贸 del col3leccionista Antoni Prat.