REPLIQUEM UN BALUSTRE DE 1734
28 de juliol de 2018

Una seixantena de persones assistiren a l'actuaci√≥ del torner Josep Colom.  Es tractava de reproduir de forma artesana, un balustre de l'escala d'acc√©s al cor de l'Esgl√©sia de Sant Feliu de Torell√≥ que no es va cremar l'any 1936. La pe√ßa original, obrada per Jaume Vilar i Llavori amb l'ajuda de l'Antoni Noguer (a) Biticori, l'any 1734, s'ha conservat a Can Vilar, descendents del torner que la va tornejar. L'any 1734 varen fer m√©s d'un centenar de balustres d'alzina per enc√†rrec de Mn. Esteve Calm. La r√®plica de 2018 la v√†rem fer a partir d'un taul√≥ de roure. Per saber-ne mes:   ‚ÄúTORELL√ď A L‚ÄôENTORN DEL 1700‚ÄĚ els Vilar i la barana del cor Josep M. Vilar i Bassas. 1982.

Museu de la Torneria 2015 Web realitzat per: Creació de pàgines web Torelló - SGM